De mmmEggies ontstonden op het symposium in 2014 Hogere Pluimveegezondheid leg. Toen was de boodschap: ‘Ben trots op je bedrijf en toon je passie’, die vijf pluimveehoudsters direct omzetten in daden. Op facebook, twitter, Instagram en welke.nl zijn de mmmEggies actief om het Nederlandse ei te promoten. Ook gingen ze in gesprek met politici en voedingsinstanties. De groep is inmiddels uitgebreid tot 23 kippenboerinnen uit heel Nederland met eieren van code 0 t/m 3. Met girlpower, zij aan zij, samen sterk voor het Nederlands ei! Met ruim 61% van de stemmen de overtuigende winnaar van de innovatieprijs. De mmmEggies maakten meteen gebruik van het podium door de actie ‘Vrienden van de mmmEggies’ bekend te maken. Mensen werkzaam in de periferie kunnen ‘Vriend van de mmmEggies’ worden en hen ondersteunen door een donatie van € 50,- (inmiddels is vrienden veranderd in donateur voor Blij met een ei en de mmmEggies)